tisdag 29 december 2009

Kall älgjakt

Idag har det åter varit kallt, ca -20 grader. Idag trotsade min man och Nallen kylan och begav sig ut på älgjakt. Jag själv åkte iväg på egen jakt, reajakt.

Fast jag inte jagar själv så är jag alltid nyfiken hur det går och då mest för Nalle. Så jag ringde nyfiken som jag är, jodå Nalle hade hade nästan på en gång fått tag på älg och var nu i full fart efter. Han hade varit borta en bra stund och Conny kunde inte förstå vart han var eftersom pejlen sa ett men där fanns ingen Nalle. Jag blev orolig och under min reajakt så funderade jag vad som kunde ha hänt, vägen är nära, vargen. Försökte att tänka på annat men det var svårt. Efter en timmes väntan på samtal så var jag tvungen att ringa. Nalle var tillbaka, skönt. Han ville inte sluta jaga men Conny kunde koppla honom tillslut. Nu var jag lugn igen och kunde fortsätta min jakt i lugn och ro.
Ha det bra därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar