torsdag 14 oktober 2010

Vildsvin

Dagen började dramatiskt.

Vid 7 så hörde jag skott... redan? Telefonen ringde och det var min son som ringde han var tvungen att skjuta ett vildsvin... Linjen bröts. Jaha vad hade hänt?

Lite senare kommer min man och min son. Min son hade kört på ett vildsvin när han skulle hämta Nalle. Hela sidan på bilen bucklig men plåtskador går att fixa, tur att ingen blev skadad. Tur var också att svinet blev så pass skadat att det inte kunde ta sig någon vart så min son kunde skjuta det så att det slapp plågas. Ett eftersök är aldrig bra.

När jag åkte till jobbet stannade jag för att titta på djuret. Det var en ganska stor galt. Det är svårt att tänka sig hur stora de är innan man har sett ett. Han vägde drygt 100kg i slaktvikt.
Tur att det träffade sidan av bilen och inte fram.

I älgskogen gick det bra. En ko och två kalvar skjutna. Kon sköts för Nalle. Så dagen som startade med dramatik slutade bra ur jaktsynpunkt.
Ha det bra där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar