fredag 23 september 2011

Härlig morgon

Hejsan där ute. Idag fick jag ett häftigt uppvaknande. Conny hade åkt till jobbet och Milla var i sin hundgård. Plötsligt vaknar jag av att Milla skäller intensivt och jag far upp ser att hon är stel och fortsätter sitt skällande. Tittar ut ser inget speciellt men förstår att det är något...

Går in i datarummet och tittar ut vad får jag se, jo en räv som letar sork på åkern. Han är stor och fin, ingen skabb, bra. Han söker ca i 30 minuter innan han återvänder in i skogen och jag tycker det är häftigt att få studera den på så nära håll. Det var länge sedan jag såg en så fin räv på nära håll. För mig var det en härlig naturupplevelse. Det blev ett häftigt uppvaknande men en härlig morgon och jag har varit på ett strålande humör hela dagen. Tack herr eller fru Räv och Milla för du talade om att vi hade besök, du får gärna besöka mig igen. Bildbevis... nej tyvärr.

Ha det så bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar