lördag 6 februari 2010

Återblick

Det var länge sedan jag skrev men nu ska jag skriva och först blir det en återblick.



Den 2 januari(historisk dag)packade vi husbilen och begav oss till Idrefjäll. Resan gick bra och väl där så var hungern stor så det första var att värma kräftsoppa vi hade med och gissa om det smakade gott.




Söndagen bjöd på vackert väder och bara -6 grader. Efter frukost bar det iväg på längdåkning och det var 12 år sedan jag hade åkt så det var på vingliga ben jag begav mig ut i en okänd natur. Det blev några vurpor och mitt självförtroende fick sig en liten törn. Men det var trots vurpor en härlig tur och vacker.
Måndagen bjöd också på vackert väder men något kallare. När de andra begav sig ut i längdspåren så gick jag till simmhallen och njöt av att simma och bada bubbelpool och avsluta i bastun. Det var härligt. På kvällen blev det after ski och för mig after swim...

Så kom tisdag soligt och fint men fy det var kallt och de lovade -35 så vi tog ett beslut att åka hem en dag för tidigt för det är inget roligt att vara ute när det är så kallt. Vi var även rädda att husbilarna inte skulle starta om det blev så kallt.


Vi fick några trevliga dagar i vackra fjällen. Vi har varit i idrefjäll på sommaren tidigare men aldrig på vintern så det var en ny upplevelse och vi gör det gärna igen. Då ska jag åka släde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar