lördag 10 oktober 2009

Kräftkalas

Igår kväll var jag och min man på kräftkalas. Många tycker kanske att det är sent på året för att äta kräftor. Men jag tycker det gick väldigt bra att äta nu. Jag tycker att kräftor kan ätas hela året men kanske inte på jul eller...

Igår var det inte bara kräftor som det bjöds på så det var kanske inte som ett traditionellt kräft kalas. Först var det kött och potatis sedan kräftor kex och ost och avslutningsvis kaffe och tårta. Gissa om jag var mätt. Jag åt fast jag egentligen var mätt men det var så gott...

Det är konstigt att vi kvinnor blir kvar i köket och pratar och karlarna sätter sig i soffan. Men vi har väl lite olika samtalsämnen och problem att lösa. Karlarnas största problem just nu är jakten och varg. Vad vi kvinnor samtalar om är hemligt.

Det var en trevlig kväll i trevligt sällskap,Tyvärr så går tiden fort och tröttheten kommer smygande så vid 1.30 var det dags att gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar