söndag 25 oktober 2009

Vintertid

Ja nu har vi ännu en gång ändrat våra klockor och denna gång till det normala.

Varje gång detta ska ske så är det diskussion ska vi flytta fram eller tillbaka...
Jag hade till en början svårt att veta åt vilket håll men har lärt mig att vi ställer tillbaka när vintertid ska börja för vi ställer tillbaka trädgårds möblerna och ställer fram vid sommartid för då ska trägårds möblerna fram.

Jag förstår inte varför vi ska ändra tiden och varför vi inte kan ha samma hela året?

Denna första dag med vintertid känner jag mig lite krasslig men det går väl över. Mina söner och man har varit och jagat älg och än en gång fick Nalle visa sina kunskaper, han drev fram en älg till en passskytt men det gick så fort så denne kunde inte skjuta, synd. Det sprang älg lite här och där, bakom passskyttarna. Kanske de var förvirrade av den nya tiden, vintertid. Ha det bra där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar