måndag 21 september 2009

Förändringar

Idag var det studiedag i den kommun jag jobbar i. Vi går en kurs och då får man prata och spela rollspel och göra övningar i stor grupp. Detta tycker jag är roligt och nyttigt. Jag har förut alltid tyckt sådant har varit jätte jobbigt. Det var en pina. USCH! Men nu tycker jag det är roligt och går bra. Roligast är det att spela rollspel som är som teater. Jag har väl alltid haft en stor vilja att spela teater. Någonstans finns det en "teaterapa" i mig som aldrig fått komma ut p g a att jag aldrig vågat. Det är så härligt att denna förändring har skett att jag vågar spela ut vid rollspel. Jag känner det jätte skönt varje gång jag har gjort detta. För några år sedan skulle jag bara känna mig dum.

Jag har idag funderat på hur denna förändring har skett. Hur kommer det sig att jag tagit mig över denna tröskel att våga att inte skämmas över det jag gör? Kan det vara att jag gjort saker som jag egentligen inte vågat men gjort ändå. Det är som en seger över mig själv och min rädsla.
Jag har bevisat för mig själv att jag kan och törs. Denna förändring är härlig. Ha det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar