lördag 26 september 2009

Höstmarknad


Idag har jag varit på en stor marknad i Kopparberg. Det var strålande väder och massor av folk.
Jag tycker mycket om att gå på marknader, titta på folk, handla om något intressant dyker upp. Jag tycker det är en stor härlig folkfest men jag vet att inte alla tycker så. Jag kan väl hålla med de som säger att det säljs mycket skräp på en marknad men det finns även bra saker att inhandla. Man behöver inte handla bara gå och titta och träffa folk.

När jag nu har varit hemma och funderat över dagen och vad jag har handlat då blir jag lite full i skratt för de mesta av pengarna har jag spenderat på något som går att stoppa i munnen. Matvrak! Direkt efter resan var det kaffe och smörgås och naturligtvis något sött, en äppelmunk. Efter en stunds flanerande kom sötsuget som på beställning så det fick bli en rem. Naturligtvis så blev jag törstig och köpte en dricka. När vi hade avklarat hela marknadsområdet så var det dags för mat. Gott!! På marknaden vi har i Filipstad, oxhälja, lika, mat, godis, munkar,renkorv, tunnbröd. Det verkar som jag inte gör något annat än äter.


En fundering jag har haft idag är hur det kommer sig att så många med mig verkar tycka om marknader? Det är alltid mycket folk. Är det som jag nämnde, att det faktiskt för många är en härlig folkfest, tradition och man träffar folk och då personer som det var länge sedan man såg. Det kommer alltid nya marknader runt om i landet, alla vill ha sin marknad, så det verkar vara en tradition som håller i sig. Men det får inte bli för många. Marknader har i alla tider lockat många människor från när och fjärran Jag kommer att besöka marknader så länge jag orkar. Ha det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar