onsdag 30 september 2009

Magdans

Idag har jag varit på veckans höjdpunkt, magdans. Det är jätte roligt och du känner hur kroppen vaknar till liv. Hela kroppen får arbeta.

Hur startade jag med detta? Först var det som en kul grej, dans som inte kräver så mycket trodde jag. Ha vad fel jag hade. Det kräver koncentration, koordination och faktiskt kondition som man inte kan tro. Men efter en timmes dans så är jag trött och svett. Dagen efter så upptäcker jag muskler som jag inte visste att jag hade för då har träningsvärken kommit. Men det blev som ett gift jag måste iväg varje gång annars är det som det är något som fattas. Och tänk alla härliga skratt jag får bara det gör det värt att fortsätta.
Nu har vi dansat många gånger och det kommer nya och provar nästan varje gång. Det är ett bevis på att vi som dansar har gjort bra reklam för detta annorlunda sätt att motionera på. Att jag pratar mycket om magdansen är för att det är så roligt och rogivande och jag vill dela med mig så fler får lust att prova på och dela vår glädje.
Idag fick vi för första gången dansa med slöjor och göra efter en koreografi. Det var svårt men roligt. Jag råder till att ni där ute ska testa magdans jag tror inte ni ångrar er, det har jag aldrig gjort. Dansa på och ha det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar