torsdag 24 september 2009

Glädje


Vad är glädje? Jag tror att vi människor har olika svar på den frågan. För mig är det mycket.

Den största glädjen i mitt liv var när jag födde mina barn. Tänk vilken känsla att ha dessa små liv liggande på magen, få känna deras härliga doft, få en blick, ett leende känna deras hjärtslag. Fast det är 22 och 18 år sedan så är det som det var igår.

Jag gläds för att det gått bra för dem här i livet. Jag kommer att glädjas med dem hela livet men även sörja med dem. Jag känner mig glad för att de nu bor i egna hem arbetar och går i skolan och klarar sig själva, men visst saknar jag dem mycket men det är helt naturligt att de flyttat, det är livets gång. Jag tycker det är härligt när de kommer på besök och ringer eller pratar med dem genom datorn.

Jag känner stor glädje över att få vara frisk och att jag har ett jobb. Det är det inte alla som får. Jag blir glad när jag träffar mina vänner och när personer som jag möter på stan ler åt mig. Jag känner glädje när jag får packa husbilen och åka iväg. Det finns mycket som gör mig glad.

Det är också en härlig känsla att få glädjas med andra människor. Någon har t e x vunnit pengar och kan unna sig saker den inte haft råd med. Berättar om något roligt den har varit med om mm.Våga dela med dig av din glädje då får du vara med och dela andras om du törs. Ha det bra där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar