onsdag 23 september 2009

Hämnd, avundsjuka

Idag har jag funderat på hur det kan komma sig att en person som tycker att den blir illa behandlad, behandlar andra väldigt illa. Vet denne person inte vad den gör eller är det så att han/hon ger igen men då på andra som inte är dumma. Är det ett sätt att få ut sin ilska? Jag tror inte det finns något enhetligt svar utan det är olika från person till person.

Jag har tänkt på att för många så är hämnd det viktigaste här i livet. Bara de får hämnas så är de nöjda. Då menar jag småsaker, som jag tycker. Någon har avbrutit dem då måste de få göra det annars är det inte bra. Jag fattar inte varför och jag kommer aldrig få ett svar tror jag.

Något som förbryllar mig också är att det finns så många personer som är avundsjuka på andra och deras lycka, vad de har mm. Det måste vara jätte jobbigt. Varför inte glädjas åt andra och vara glad för deras skull? Det är mycket härligare. Ha det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar