söndag 20 september 2009

Livet

Varje dag funderar jag på livet. Vad som har hänt under den sista tiden eller för länge sedan. Funderar ibland även på framtiden eller helt enkelt på det runt mig här och nu. Jag vet att man inte ska fundera på det som hänt eller på framtiden utan leva här och nu. Men jag tror att alla någon gång gör som jag.

Just idag har jag funderat på hur andra människor enkelt sårar andra och då kanske en person som inte mår bra. Men samma personer har väldigt svårt för att be om förlåtelse. Varför är det så svårt att be om förlåtelse? Ibland kan det vara så att den som sårat inte förstår sitt misstag men ofta vet personer om att de sårat och värst av allt är när det var meningen att göra någon illa eller en hämnd för något den andre gjort.
Vi måste behandla våra medmänniskor som vi vill bli behandlade. Var inte rädda för ordet förlåt det reparerar inte allt men mycket. Ha det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar